Forum www.sax.fora.pl Strona Główna www.sax.fora.pl
forum saksofonowe
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Nuty disco polo
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4, 5, 6
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.sax.fora.pl Strona Główna -> Rozmowy niekontrolowane - na każdy temat :)
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Tedd-y




Dołączył: 31 Sty 2015
Posty: 81
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Sob 8:37, 07 Lut 2015    Temat postu:

Ja słuchać tego co w mediach - to większość muzyki rozrywkowej swinguje. Z rym rozkołysem łatwiej się tańczy, a jazz jakby nie było w genezie jest muzyką taneczną.
Najczęściej realizuje się swing rozkładając dwie ósemki na triolę. Tylko taka matematyczna triola pozostaje triolą i żaden z niej swing, jak sam nie rozkołyszesz.
Ten rozkołys wcale nie musi być triolowy. Jedni rozkładają na ósemkę z kropką z szesnastką, inni z mniejszą różnicą. Literatura pisze, że inaczej swinguje się Bebop, inaczej Cool, jeszcze inaczej walc na 3/4. Ale trzeba to wyczuć, nie wyliczać. Te "cy-cusz-ki"
Rozkołysz tą bluesową kapelę, niekoniecznie w swingu triolowym. Bo czy można grać bluesa bez swingu?
Triola pomaga rozumienie swingu, ale sam swing to modulacja rytmu, którą trzeba wyraźnie odróżnić od trolli, jako trolli.
Triola grana trzema nutami to ważny element wprowadzający zaburzenie rytmu i wzmacniający ekspresję. Warto sobie nią pomagać, szczególnie w swingu.
Przykładowo rozgrywamy gamę C, oczywiście w swingu, z bitem jazzowym i legowaniem: c, d-e, f-g, a-h, c-d, c-h, a-g, f-e, d-c, d-e....
No po chwili pojawiają się wymioty od tej monotonii.
A gdy wrzucić co jakiś czas taką triolę: c, d-e, f-g, h-a-h, c-d..
Już jest inaczej Smile


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Tedd-y dnia Sob 8:43, 07 Lut 2015, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Żubr




Dołączył: 20 Maj 2013
Posty: 980
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 8 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Sob 9:50, 07 Lut 2015    Temat postu:

tzn. wiadomo coś tam słingują, ale w porównaniu do bluesa od aebersodla, to dość marnie ten słing wypada : ) jest inny puls.. niektóre kawałki mają rytm np. jak Paw Dżemu, z tym że tak jak by bardziej równo jest grane, lub własnie tak kwadratowo jak ósemka z kropką i szesnastka - w aebersoldzie te bluesy są wyhuśtane, że aż miło, co wpływa twórczo na budowanie różnych konstrukcji rytmicznych. Co do trioli to bardziej chodziło mi o sposób myślenia i czucia rytmu, niż samo granie, bo słing to jak by nie było (tak łopatologicznie patrząc) przedłużona ósemka i właśnie szesnastka - z tym, że też nie do końca Smile to musi być okrąglutkie, płynne, inne. Piotr Baron w etiudach jazzowych, na samym początku fajnie pokazał jak grać ósemki i właśnie ósemka z kropką i szesnastka to był błąd - bo to niby jest ten sposób myślenia, ale granie w ten sposób, to bardziej takie patataj, galop konia niż ten jazzowy, mocno wyhuśtany słing : )

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.sax.fora.pl Strona Główna -> Rozmowy niekontrolowane - na każdy temat :) Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4, 5, 6
Strona 6 z 6

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin