Forum www.sax.fora.pl Strona Główna www.sax.fora.pl
forum saksofonowe
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Alt vs tenor. Kilka pytań
Idź do strony Poprzedni  1, 2
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.sax.fora.pl Strona Główna -> Forum dla początkujących
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
mirek




Dołączył: 23 Sie 2013
Posty: 766
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 15 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Pon 12:03, 22 Maj 2017    Temat postu:

Chodziło mi o zagadkę związaną z ładowaniem aku a raczej jego brakiem w moim samochodzie.... Ajgor odgadniesz gdzie był problem?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Ajgor




Dołączył: 06 Lut 2016
Posty: 487
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Pon 13:48, 22 Maj 2017    Temat postu:

Nie. Wprawdzie mam "ręce, które leczą" ( Wink ), ale muszę dotknąć Very Happy
Przyczyn mogło być kilka. Alternator wymieniłeś, więc wykluczam (no chyba, że wymieniłeś na uszkodzony Smile Mogła być słaba masa (skorodowane przyłącze), mógł być zasyfiony w środku akumulator, mógł być regulator napięcia uszkodzony. Chociaż on jest w alternatorze, więc domyślam się, że również został wymieniony. Przyczyn mogło być wiele. Takie awarie - które raz są a raz ich nie ma są najtrudniejsze do znalezienia. W robocie mówiliśmy na nie "pływające awarie".


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Ajgor dnia Pon 14:45, 22 Maj 2017, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
mirek




Dołączył: 23 Sie 2013
Posty: 766
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 15 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Pon 14:41, 22 Maj 2017    Temat postu:

Hehe.. przynajmniej pròbowałeś. Alternator tylko czasami ładował prawidłowym napięciem. Napinacz paska był dobry bo go sprawdziłem. Pasek nie piszczał więc się nigdzie nie ślizgał, był prawie nowy. Alternator na 100% dobry, regulator napięcia też. Masy, kable, wtyczki, gniazdka wszystko ok. Żadnej korozji na stykach czy osadów. Więc co do cholery? Uparcie szukałem i znalazłem. Koło pasowe wału korbowego które napędzało cały osprzęt łącznie z alternatorem składało się z dwóch części. Wewnętrznej i zewnętrznej z bieżnią. Obie części były sklejone twardym klejem. Po latach od zmian temperatur klej puścił. Kiedy wenętrzna część się kręciła normalnie to zewnętrzna z bieżnią kręciła się już tylko dzięki tarciu z nie co mniejszą prędkością. Często zbyt małą żeby alternator mógł prawidłowo ładować. Bingo, zagadka rozwiązana. Wystarczyło wymienić koło pasowe wału korbowego co też nie było wcale takie łatwe. To była jedna z najciekawszych zagadek w ostatnim czasie związanych z motoryzacją. Najważniejsze było to, że się nie poddałem i że rozwiązałem problem. A wszystko przy około minus 10 stopni.....

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.sax.fora.pl Strona Główna -> Forum dla początkujących Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony Poprzedni  1, 2
Strona 2 z 2

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin