Forum www.sax.fora.pl Strona Główna www.sax.fora.pl
forum saksofonowe
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Co teraz słuchasz?
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3 ... 9, 10, 11 ... 31, 32, 33  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.sax.fora.pl Strona Główna -> Rozmowy niekontrolowane - na każdy temat :)
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
CHESTER




Dołączył: 29 Gru 2012
Posty: 803
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 14 razy
Ostrzeżeń: 1/5

PostWysłany: Śro 21:52, 17 Wrz 2014    Temat postu:

Żubr napisał:
Chester, to jak nie używasz akordów to jak trzymasz się harmonii utworu jazzowego ? można to ponoć brać na słuch, ale to trzeba mieć raczej słuch absolutny i bardzo dużą świadomość instrumentu, każdego dźwięku.. akordy przydatna sprawa - przynajmniej na początku, te pierwsze lata grania, gdzie wszystko się kształtuje w głowie i w palcach


Akordy to tylko szkielet nic poza tym. Każdy akord możesz rozwinąć nawet do 7 innych akordów które też będą pasowały z tą różnicą że musisz czuć które dźwięki nie będą brzmieć bądź wyczuć moment kiedy ten niepasujący dźwięk ma być tylko przejściowym - czyt. musi się w odpowiedni sposób rozwiązać. Na ogół wychodzi się od prostego rozpisania akordów potem rozbijasz te akordy według zależności skalowych i interwałowych aż dojdziesz do momentu kiedy wszystko się skumuluje, nabierze rozpędu po czym rozwiąże się znowu na podstawową progresję akordów - na przykład na temat główny/motyw utworu jazzowego.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Żubr




Dołączył: 20 Maj 2013
Posty: 980
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 8 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Czw 10:59, 18 Wrz 2014    Temat postu:

no tak, ale żeby rozwinąć trzeba jednak znać ten podstawowy szkielet, bo zczegoś trzeba to rozwinąć Very Happy tzn widzisz, dla Ciebie takie oczywiste jest z tą reharomonizacją więc widocznie jednak wiesz dużo więcej niż ja. Ja jestem na takim poziomie, że póki co opieram wszystko na tej podstawowej harmonii, dobieram do akordów skale odpowiednie dla nich + ostatni czasy zacząłem do tego dodawać chromatykę, co by bardziej jazzowo było i w sumie tyle. Ale teraz też tak sobie myślę, czy aż tak ważna dla jazzu jest taka reharmonizacja w sensie, że rozpisywanie akordów ? bo dodawanie dźwięków z poza skali do skali też jakoś wpływa na reharmonizacje i też jakby robi się to bardziej na czuja. I mam pytanie, może wiesz (sorry za oftop, wiem że wielki ale jedno pyt tylko) - jakim akordem byś zastępował dominantę septymową ? bo te np g7 i ogrywanie miksolidyjską to.. w niektórych kawałkach serio przydało by się zamienić na coś


edit:

usiadłem do tego dodawania akordów, robienia jak by nowych 251 do istniejących jak było dużo miejsca.. fajna sprawa Very Happy całkiem inaczej to brzmi potem w solo. o Wiele lepiej niż 2 takty na jednym akordzie. Dzięki za naprowadzenie


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Żubr dnia Czw 18:24, 18 Wrz 2014, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
CHESTER




Dołączył: 29 Gru 2012
Posty: 803
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 14 razy
Ostrzeżeń: 1/5

PostWysłany: Czw 19:10, 18 Wrz 2014    Temat postu:

Żubr napisał:
no tak, ale żeby rozwinąć trzeba jednak znać ten podstawowy szkielet, bo zczegoś trzeba to rozwinąć Very Happy tzn widzisz, dla Ciebie takie oczywiste jest z tą reharomonizacją więc widocznie jednak wiesz dużo więcej niż ja. Ja jestem na takim poziomie, że póki co opieram wszystko na tej podstawowej harmonii, dobieram do akordów skale odpowiednie dla nich + ostatni czasy zacząłem do tego dodawać chromatykę, co by bardziej jazzowo było i w sumie tyle. Ale teraz też tak sobie myślę, czy aż tak ważna dla jazzu jest taka reharmonizacja w sensie, że rozpisywanie akordów ? bo dodawanie dźwięków z poza skali do skali też jakoś wpływa na reharmonizacje i też jakby robi się to bardziej na czuja. I mam pytanie, może wiesz (sorry za oftop, wiem że wielki ale jedno pyt tylko) - jakim akordem byś zastępował dominantę septymową ? bo te np g7 i ogrywanie miksolidyjską to.. w niektórych kawałkach serio przydało by się zamienić na coś


edit:

usiadłem do tego dodawania akordów, robienia jak by nowych 251 do istniejących jak było dużo miejsca.. fajna sprawa Very Happy całkiem inaczej to brzmi potem w solo. o Wiele lepiej niż 2 takty na jednym akordzie. Dzięki za naprowadzenie


G7 możesz ograć 5 skalami nie licząc tych alterowanych.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Teddy




Dołączył: 29 Mar 2010
Posty: 2015
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 102 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Czw 19:28, 18 Wrz 2014    Temat postu:

Można intuicyjnie, często się gubiąc.
Można wykuć zabijając polot.

Coś tam warto wiedzieć - dość łatwo ściągnąć coś w rodzaju: Andy Jaffe - "Jazz Harmony". Ale zbyt dużo kując zabijesz muzę w sobie. Muza będzie matematycznie harmoniczna, taki cool - tyle, że pozbawiona duszy.
Jakąś równowagę trzeba znaleźć - strona teorii = 2 godz grania Smile


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Żubr




Dołączył: 20 Maj 2013
Posty: 980
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 8 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Czw 19:47, 18 Wrz 2014    Temat postu:

CHESTER napisał:
Żubr napisał:
no tak, ale żeby rozwinąć trzeba jednak znać ten podstawowy szkielet, bo zczegoś trzeba to rozwinąć Very Happy tzn widzisz, dla Ciebie takie oczywiste jest z tą reharomonizacją więc widocznie jednak wiesz dużo więcej niż ja. Ja jestem na takim poziomie, że póki co opieram wszystko na tej podstawowej harmonii, dobieram do akordów skale odpowiednie dla nich + ostatni czasy zacząłem do tego dodawać chromatykę, co by bardziej jazzowo było i w sumie tyle. Ale teraz też tak sobie myślę, czy aż tak ważna dla jazzu jest taka reharmonizacja w sensie, że rozpisywanie akordów ? bo dodawanie dźwięków z poza skali do skali też jakoś wpływa na reharmonizacje i też jakby robi się to bardziej na czuja. I mam pytanie, może wiesz (sorry za oftop, wiem że wielki ale jedno pyt tylko) - jakim akordem byś zastępował dominantę septymową ? bo te np g7 i ogrywanie miksolidyjską to.. w niektórych kawałkach serio przydało by się zamienić na coś


edit:

usiadłem do tego dodawania akordów, robienia jak by nowych 251 do istniejących jak było dużo miejsca.. fajna sprawa Very Happy całkiem inaczej to brzmi potem w solo. o Wiele lepiej niż 2 takty na jednym akordzie. Dzięki za naprowadzenie


G7 możesz ograć 5 skalami nie licząc tych alterowanych.


nie chodziło mi iloma skalami, tylko którą. ale poradziłem sobie chyba bez tego

Teddy napisał:
Można intuicyjnie, często się gubiąc.
Można wykuć zabijając polot.

Coś tam warto wiedzieć - dość łatwo ściągnąć coś w rodzaju: Andy Jaffe - "Jazz Harmony". Ale zbyt dużo kując zabijesz muzę w sobie. Muza będzie matematycznie harmoniczna, taki cool - tyle, że pozbawiona duszy.
Jakąś równowagę trzeba znaleźć - strona teorii = 2 godz grania Smile


hmmm ja widzę trochę inaczej u siebie: im więcej wiem tym lepiej mi się gra. w niczym nie blokuje mnie wiedza i umiejętności Smile harmonii powinno się trzymać wg mnie i powinno się to ćwiczyć (potem można to wykorzystać, żeby robić świadome ustępstwa itd ). To raczej słychać potem w solówkach czy ktoś ćwiczy takie rzeczy, czy stawia na sam filing i czucie, czy jakiś przypadek - przynajmniej w jazzie, bo to bardzo wymagająca muza i słychać niedociągnięcia


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Żubr dnia Czw 19:48, 18 Wrz 2014, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Teddy




Dołączył: 29 Mar 2010
Posty: 2015
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 102 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Czw 20:01, 18 Wrz 2014    Temat postu:

Każdy ma własną równowagę.
Zgadzam się z Tobą, czytając książki nikt nie nauczył się grać, a im więcej gry tym lepiej.
Sam mając wolny czas i możliwość - zawsze wybieram granie. A że częściej nie mam możliwości... lepsza teoria niż nic.
Z tej harmonii warto mieć zapisane akordy, by podczas ćwiczeń kojarzyć je z linia melodyczną.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Żubr




Dołączył: 20 Maj 2013
Posty: 980
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 8 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Pią 6:54, 19 Wrz 2014    Temat postu:

Teorię też chyba można wliczyć w ćwiczenia, bo przecież trzeba się naczytać, żeby zrozumieć niektóre rzeczy, nasłuchać muzyki, żeby melodie weszły w głowę.. potem się bierze sax i ćwiczy : ] czasem czytanie i rozkminka nad tym zajmuje więcej niż samo granie

co do akordów, to właściwie do każdego standardu jazzowego są już rozpisane, ale najlepiej nauczyć się harmonii na pamięć. a jeszcze lepiej chyba by było rozpisać sobie wszystkie 251 w każdej tonacji i ogrywać do porzygu żeby mieć to automatycznie w głowie i w palcach. na początku najlepiej tylko czterodźwiękami. wypadało by się w końcu za to zabrać.. eh


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Żubr dnia Pią 8:27, 19 Wrz 2014, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
CHESTER




Dołączył: 29 Gru 2012
Posty: 803
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 14 razy
Ostrzeżeń: 1/5

PostWysłany: Pią 22:37, 19 Wrz 2014    Temat postu:

Żubr napisał:
Teorię też chyba można wliczyć w ćwiczenia, bo przecież trzeba się naczytać, żeby zrozumieć niektóre rzeczy, nasłuchać muzyki, żeby melodie weszły w głowę.. potem się bierze sax i ćwiczy : ] czasem czytanie i rozkminka nad tym zajmuje więcej niż samo granie

co do akordów, to właściwie do każdego standardu jazzowego są już rozpisane, ale najlepiej nauczyć się harmonii na pamięć. a jeszcze lepiej chyba by było rozpisać sobie wszystkie 251 w każdej tonacji i ogrywać do porzygu żeby mieć to automatycznie w głowie i w palcach. na początku najlepiej tylko czterodźwiękami. wypadało by się w końcu za to zabrać.. eh


Przecież to normalne że wszystkiego uczy się we wszystkich tonacjach i to jest w tym wszystkim najlepsze Smile


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Żubr




Dołączył: 20 Maj 2013
Posty: 980
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 8 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Sob 7:05, 20 Wrz 2014    Temat postu:

ktoś kiedyś powiedział, lub napisał, że lepiej się nauczyć jednego patentu we wszystkich tonacjach, niż 20 patentów w jednej. coś w tym jest



https://www.youtube.com/watch?v=sCQfTNOC5aE

jesień idzie.. Smile


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Żubr dnia Sob 7:12, 20 Wrz 2014, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Teddy




Dołączył: 29 Mar 2010
Posty: 2015
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 102 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Sob 7:35, 20 Wrz 2014    Temat postu:

Mniam, pyszne

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
max1s




Dołączył: 15 Cze 2014
Posty: 122
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Sob 14:50, 27 Wrz 2014    Temat postu:

co Wy na to? Smile
https://www.youtube.com/watch?v=RtgHiNxMZD0&list=UU_pNVN-EFP5Yi6ujOZU9HvA


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
CHESTER




Dołączył: 29 Gru 2012
Posty: 803
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 14 razy
Ostrzeżeń: 1/5

PostWysłany: Sob 22:04, 27 Wrz 2014    Temat postu:

max1s napisał:
co Wy na to? Smile
https://www.youtube.com/watch?v=RtgHiNxMZD0&list=UU_pNVN-EFP5Yi6ujOZU9HvA


Bardzo mi się podoba. To muzyka dla ludzi co nie grają dla zarobków tylko z tego że to kochają i nie mogą wytrzymać jednego dnia bez tego fillingu. Nie ma lepszego uczucia niż płynąca w głowie muzyka którą idealnie przelewasz na saksofon i się tym bawisz ile wlezie Smile


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Żubr




Dołączył: 20 Maj 2013
Posty: 980
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 8 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Pon 19:24, 29 Wrz 2014    Temat postu:

jak nie dla zarobków ? takie diso trzaski to tylko dla zarobku się robi. No ale grają fajnie

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
CHESTER




Dołączył: 29 Gru 2012
Posty: 803
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 14 razy
Ostrzeżeń: 1/5

PostWysłany: Pon 20:08, 29 Wrz 2014    Temat postu:

Żubr napisał:
jak nie dla zarobków ? takie diso trzaski to tylko dla zarobku się robi. No ale grają fajnie


Jak gościu gra takie disco trzaski tylko dla zarobku to słychać to bardzo. Jak gra 100% pasjonat to słychać że nie odklepuje żeby tylko coś było. Takie jest moje odczucie nie wiem jak innych.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
max1s




Dołączył: 15 Cze 2014
Posty: 122
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Pon 20:15, 29 Wrz 2014    Temat postu:

Żubr napisał:
jak nie dla zarobków ? takie diso trzaski to tylko dla zarobku się robi. No ale grają fajnie



https://www.youtube.com/watch?v=P4RD_rzuOBw&list=UU_pNVN-EFP5Yi6ujOZU9HvA


Gość po prostu gra inną muzykę, do mnie to trafia w 100% Wink



pozdrawiam !


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez max1s dnia Pon 20:18, 29 Wrz 2014, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.sax.fora.pl Strona Główna -> Rozmowy niekontrolowane - na każdy temat :) Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3 ... 9, 10, 11 ... 31, 32, 33  Następny
Strona 10 z 33

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin